första dagen i Lappand

dag 1
kyrkbyn
under första dagen så var vi på kyrkstan.
där är det massor av fina små stugor där vi fick se hur det var på förritiden.
det jag fastnade för där var när människorna skulle fria till varandra.
tjejerna fick sitta i ett fönster och kolla på när mänen skulle visa sin "talang" den som de tyckte mest om fick de träffa.
tjejen fick ligga på en säng helt påklädd och där skulle de snacka om deras framtid tillsamans.
om det skulle hettas till i rummet så var det mästa att man kanske fick ligga på armen.
kyrkan i byn var också mycket vacker.
riktiga snygga målningar på väggen osv.
det fanns inget dåligt med detta besök var riktigt nöjd!
 
treehotel

nästa stopp på onsdagen var treehotel som var riktigt fassinerande.
alla kojjor var unika i sig en var gjord av spegel glas och en annan var gjord av pinnar.
eller det var det som var på utsidan, de är från grund och botten gjort av stål sen blir den beläggd av något kreativt matreal.
min favorit var spegel kojjan för den såg man nästan inte.
fanns verkligen inget dåligt med detta besök, om jag skulle vara tvungen att klaga på något skulle det vara att man fick gå i en uppförs backe som var lite jobbig när man hade jätte mycket kläder på mig men det fick man gå igenom för att kunna se detta fina värket.
 
 
här är en liten video av första dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback