andra dagen

folkets hus:
i folkets hus skulle vi lära oss om vänter turismen i kiruna men vi visste redan allt det där så det var inget nytt vi fick lära oss. de var rätt så oberädda så det var ingen rolig föreläsning. om jag inte fick veta att de var oförberädda så skulle kanske de vara ett snäpp bättre.
 
stads huset:
där skulle vi ta en liten kiss paus innan lunchen men jag och några andra sprang runt lite och kollade på alla fina målningar osv,
 
ishotelet samt föreläsning:
föreläsningen var jätte kul.vi fick lära os om hur man jagorde ett ishotel, hur de kom på iden. det är så sjukt hur hemma bild man är, men nu ser jag sverige på ett annat sätt. de har fått nobel priset som världens bästa ischotell. de var också det första ischotellet i världen så det är verkligen intresant och se allt, och fick lära sig. föreläsningen där på ishotelet var något jag verkligen fastnade för! 
 
ishotellet var också jätte fint det är helt sjukt vad man kan göra av bara snö och is.
 
kyrkor:
sen på den dagen var vi på massor av kyrkor. det var fint men inget jag fastade för sådär.
fast det kan vara lite coolt att vara på samma ställe där massor av folk på 1800-talet har gått.
jag skulle vilja leva på 1800- talet så få veta deras tro och hur kristedmen kom till kan vara lite collt sådär.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback